Klachten & garantie

1. Ik heb een klacht. Waar kan ik die indienen?

Ik doe mijn uiterste best om het te voorkomen, maar het kan natuurlijk gebeuren dat je toch een klacht hebt. Je kunt dan contact met mij opnemen door een mail te sturen naar info@studiokarakteristique.nl. Omschrijf in deze mail je klacht zo duidelijk mogelijk. Ik zal dan samen met jou kijken wat we het beste aan deze klacht kunnen doen.

Contactformulier

In plaats van een mail kun je ook contact met mij opnemen via het contactformulier op mijn site. Dat formulier vind je onderaan de pagina met mijn contactgegevens. Graag duidelijk erbij vermelden dat het om een klacht gaat en je klacht zo duidelijk mogelijk omschrijven.

Termijn

Bij mij ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen (gerekend vanaf de datum van ontvangst) beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, zal ik binnen maximaal 14 dagen antwoorden met een bericht van ontvangst en een indicatie geven van wanneer je een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

EU platform

Komen we er uiteindelijk samen toch niet uit? Dan kun je je klacht hier aanmelden.

LET OP: dit kan echter alleen nadat je je klacht eerst bij mij hebt gemeld en we er na overleg samen niet uitkomen. Je kunt dus niet rechtstreeks je klacht bij dit platform melden zonder eerst overleg met mij te hebben gehad over je klacht.

2. Zit er garantie op mijn artikel?

Ja. Je hebt op alle artikelen een (wettelijke) garantie van 6 maanden. Dat betekent dat je binnen 6 maanden na aankoop recht hebt op vervanging of reparatie van het artikel indien het kapot gaat en dit niet door jouw toedoen is.

Wat verstaan wij onder kapot gaan?

Onder kapot gaan wordt in dit geval verstaan:

  • de kleuren van de afdruk zijn binnen deze 6 maanden zodanig vervaagd dat de afdruk niet meer goed zichtbaar is, terwijl het artikel niet 6 maanden lang overdag in de zon heeft gehangen of gestaan of onjuist is gereinigd met reinigingsmiddelen die niet geschikt zijn voor het desbetreffende materiaal
  • materialen van het handgemaakte artikel laten binnen deze 6 maanden los zonder dat je het artikel onjuist hebt gebruikt of gereinigd met reinigingsmiddelen die niet geschikt zijn voor het desbetreffende materiaal

Wat wordt niet verstaan onder kapot gaan?

Wat hier nadrukkelijk niet onder wordt verstaan, is beschadiging van het artikel door onjuist gebruik van het artikel. Enkele voorbeelden hiervan zijn:

  • het vervagen van de kleuren van de afdruk doordat het artikel 6 maanden lang overdag in de zon heeft gehangen of gestaan of doordat het onjuist gereinigd is met reinigingsmiddelen die niet geschikt zijn voor het desbetreffende materiaal 
  • het loslaten van materialen van handgemaakte artikelen doordat het op een onjuiste manier is gebruikt of gereinigd met reinigingsmiddelen die niet geschikt zijn voor het desbetreffende materiaal

Ook valt hier niet de natuurlijke slijtage van de materialen onder, zoals bijvoorbeeld het pillen van wol door veelvuldige wrijving als gevolg van het gebruik van het artikel.

Wanneer geldt de garantie niet?

Verder geldt de garantie niet indien:

  • jij zelf de geleverde artikelen hebt gerepareerd en/of bewerkt of door derden hebt laten repareren en/of bewerken
  • de geleverde artikelen aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig zijn behandeld of in strijd met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn
  • de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen

Heb je vragen over de garantie van een bepaald artikel? Stuur dan gerust een mail naar info@studiokarakteristique.nl.

Wil je meer weten over garantie in het algemeen en waar je precies recht op hebt? Dat kunt je nalezen op de site van Consuwijzer.nl.